AQUICK wodny niezawodny

AQUICK S.C. Źródło Żywiec
03-787 Warszawa, ul. Zabraniecka 82
tel.: 22 510-65-65; fax: 22 510-65-75
e-mail: bok@AQUICK.pl; strona: www.AQUICK.pl

Dostawa wody do firm - najczęstsze pytania

 

Najczęściej zadawane pytania:

 

 

Jaką wodę wybrać?

Woda to podstawowy składnik większości napojów i potraw. Zatem warto mieć stale „pod ręką" bezpieczną, dobrą i smaczną wodę „do wszystkiego", i dla każdego. Na co dzień potrzebujemy więc wody, którą możemy pić bezpośrednio, przygotować z niej napoje gorące bez obawy przedwczesnego zniszczenia np. kosztownych ekspresów kawowych, jak również służącej do gotowania potraw czy przygotowania posiłków dla dzieci. Najważniejszym kryterium wyboru wody konsumpcyjnej jest jej poziom mineralizacji.Woda uniwersalna to niskozmineralizowana woda źródlana, czyli taka w której suma składników stałych nie przekracza 500 mg/l, a nawet mniej – 300 do 400 mg/l to poziom optymalny.

 


 

Jaka woda jest najlepsza? Którą wybrać? Wodę stołową, źródlaną, mineralną czy leczniczą? Czym się różnią?

 


 

Kupować wodę w małych butelkach 0,5 – 1,5l czy zamówić dostawy wody w dużych 11 i 18,9 litrowych butlach?

Każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Nabywca sam musi ocenić, które czynniki są dla niego naprawdę istotne.

Woda w butelkach 0,5 – 1,5l to dobre rozwiązanie przy niewielkich i niesystematycznych potrzebach. Można nabywać wtedy, w zależności od potrzeb, wody różnych marek. Taki wybór wiąże się jednak z wyższymi kosztami i koniecznością samodzielnego transportowania ciężkich zgrzewek. Zaletą jest tu mobilność rozwiązania – małe butelki można wydać pracownikom pracującym w terenie czy postawić je na stole konferencyjnym. Nie bez znaczenia jest duże obciążenie środowiska – małe butelki typu PET to opakowania jednorazowe. Szacuje się, że w tym systemie zaopatrzenia marnuje się ok. 25% kupowanej wody. Pracownicy wyrzucają nie w pełni opróżnione butelki a część z nich znika w ich torbach i kieszeniach.

Woda w dużych butlach 11 l i 18,9l - czerpana z dystrybutorów, schłodzona lub gorąca, jest dostarczana bezpłatnie tam gdzie jest potrzebna. Klient nie musi pamiętać o zakupie czy zamówieniu, to firma dostarczająca wodę zobowiązana jest to niezawodnej i terminowej wymiany pustych butli na pełne. Cena wody jest tu najczęściej niższa i uzależniona od wielkości odbiorów. Ważne, by dokonując wyboru dostawcy wybrać dobrą wodę i niezawodny serwis. Duże butle są opakowaniami wielokrotnego użytku. Szacuje się, że jedna duża butla zastępuje ok. 1000 szt. butelek jednorazowych 1,5l.

Dobra firma dostarczająca wodę ma szeroką gamę produktów dodatkowych, w tym również wody w małych butelkach, tak by szczególne potrzeby odbiorcy – woda dla pracowników w terenie czy na spotkania biznesowe – również były zaspokojone.

 


 

Jaki system zaopatrzenia w wodę lepiej sprawdza się w biurach: woda dostarczana w butlach i czerpana z dystrybutorów czy urządzenia filtrujące?

Wybór rozwiązania zależy od tego, co wybierający uzna za ważne.

Dystrybutor do dozowania wody, Ekspres Bar 16L/HlIstotne różnice sprowadzają się do:

 


 

Czy wodę Źródło Żywiec można stosować do ekspresów kawowych?

Firma  zaleca stosowanie wody Źródło Żywiec do ekspresów kawowych.

Dlatego, że woda Źródło Zywiec jest:

Woda, którą chcemy zaparzać naszą kawę powinna być odpowiednio zmiękczona i oczyszczona. Twarda woda może powodować gorzki posmak kawy. Idealna woda do kawy musi charakteryzować się niskim poziomem mineralizacji. Wynika to z właściwości soli wapnia i magnezu w wodzie, które w wysokim stężeniu nie pozwalają w pełni uwolnić się smakowym i zapachowym składnikom ziaren kawy. Twarda i wysokozmineralizowana woda powoduje również zakamienianie ekspresu kawowego, co w konsekwencji może doprowadzić do skrócenia okresu eksploatacji. Woda o niskim poziomie kwasowości (pH poniżej 5,5) powoduje gorycz, zaś o wysokim (pH powyżej 7) cierpkość naszej kawy. Kwaskowaty i ziemisty posmak daje także wysoka zawartość w wodzie chloru i jego pochodnych. Powyższe parametry pozwolą kawie uwolnić swój prawdziwy smak i aromat. Stosowanie odpowiedniej wody pozwoli również na zachowanie dłuższej żywotności ekspresowi kawowemu.

 


 

Czym kierować się przy wyborze firmy dostarczającej wodę?

Jest wiele czynników, które warto wziąć pod uwagę, ponieważ standardowa umowa na dostawy wody zawierana jest na okres jednego roku, a przedwczesne jej zerwanie z przyczyn leżących po stronie nabywcy wiąże się z konsekwencjami finansowymi.

Tak więc, by świadomie wybrać ofertę najlepiej odpowiadającą naszym potrzebom przeanalizujmy:

  • poziom mineralizacji – sugerujemy wybór wody niskozmineralizowanej, o zawartości składników stałych max. 400mg/l,Mapa pokazuje lokalizację głównych rozlewni wód w systemie 5-cioglaonowym
  • lokalizacja rozlewni – sprawdź czy ujęcia wody nie są usytuowane w pobliżu aglomeracji miejskich, dróg o wysokim natężeniu ruchu, wysypisk odpadów komunalnych, ośrodków przemysłowych lub obszarów intensywnej gospodarki rolniczej lub sadowniczej (opryski!);
  • poziom technologii rozlewniczej – podstawowym kryterium to posiadanie przez rozlewnię certyfikatu HACCP;

    KOSZTY
    (te oficjalne i te ukryte):

  • część firm stosuje sprzedaż tzw. pakietów (dostawa stałej liczby butli i użytkowanie urządzenia dozującego w stałej opłacie miesięcznej), pozostałe firmy podają osobno cenę butli wody i osobno koszt wynajmu urządzenia dozującego; aby porównać koszty tak różnie skalkulowanych ofert należy zestawić koszt pakietu z sumą kosztów takiej samej liczby butli przemnożonej przez ich cenę i czynszu za urządzenie;
  • decydując się na wybór pakietu należy wziąć pod uwagę fakt, że potrzeby w zakresie ilości wody nie są takie same w każdym miesiącu – zmieniają się w zależności od np. pogody czy  liczby pracowników i gości; jeżeli potrzeby co do ilości wody są mniejsze niż liczba butli wynikająca z pakietu, klient zobowiązany jest do opłacenia ceny pakietu – tak więc płaci faktycznie za wodę, której nie potrzebuje i nie wykorzysta;
  • standardem w branży jest, że koszt przyjazdu do klienta pokrywa dostawca; warto zwrócić uwagę, na deklarowaną przez dostawcę częstotliwość bezpłatnych dostaw (co 2 czy co 4 tygodnie); mniejsza częstotliwość dostaw wiąże się z potrzebą magazynowania większej liczby butli;
  • dostawy interwencyjne: to sporadyczne dostawy realizowane na życzenie klienta poza stałymi terminami; część dostawców w ramach budowania przyjaznych relacji ze swoimi klientami realizuje je bezpłatnie, część obciąża dodatkowymi kosztami;

    POZIOM OBSŁUGI
    (tu pomocne mogą być opinie dotychczasowych klientów, np. na forach internetowych), a w szczególności:

  • terminowość realizacji dostaw wody;
  • szybkość i rzetelność reakcji firmy w sytuacjach awaryjnych, np. uszkodzenie urządzenia dozującego;
  • poprawność rozliczeń i fakturowania.

Wróć na górę strony




AQUICK wodny niezawodny

Zapraszamy do kontaktu!

AQUICK   Źródło Żywiec                                         Wyłączny dystrybutor:

tel.: 22 510-65-65     tel. kom.: 721-76-76-76
fax: 22 510-65-75     e-mail: bok@AQUICK.pl